♦ Nucim are parteneriate cu firme care vor să le ofere angajaţilor mixuri de nuci şi fructe, ca un beneficiu.
Nevoia de a găsi varianta cea mai bună de gustare pentru copilul lor la şcoală, simultan cu cea de a-şi schimba stilul alimentar i-au condus pe Bogdan Chiriac şi pe soţia lui către o idee de business care poartă astăzi numele Nucim. Sub acest brand, îndrumaţi de un medic nutriţionist, ei fac mixuri de nuci şi fructe uscate pe care le vând în pachete de 30 sau de 50 de grame.
„Nucim înseamnă mixuri din nuci, seminţe şi fructe uscate. Încercăm să avem doar produse crude, neprelucrate. Avem caju, migdale, fistic, caise deshidratate, goji, merişoare, fulgi de cocos, nuci pecan, macadamia sau braziliene“, a povestit Bogdan Chiriac la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Nucim a luat naştere în 2021, valorificând experienţa în domeniul achiziţiilor şi în domeniul IT, experienţă pe care Bogdan Chiriac a acumulat-o de-a lungul anilor în care a lucrat în bancă. De altfel, atât el, cât şi soţia lui sunt în continuare angajaţi. „Încă suntem un business mic, deci costurile sunt sub control. Avem un singur angajat, iar eu şi soţia mea ne ocupăm de Nucim după programul de la birou. Eu am peste zece ani de experienţă în achiziţii.“
Au avut nevoie de aproximativ trei luni de pregătire înainte de a porni businessul, după ce începuseră deja să introducă mixurile de nuci şi fructe în propria alimentaţie.
„Pe de o parte, căutam gustări pentru copil la şcoală. Pe de altă parte, în urma unor analize care mi-au arătat că am colesterolul crescut, medicul mi-a spus că trebuie să mănânc alimente cu colesterol bun, precum nucile şi seminţele. Aşa am ajuns să creăm mixuri, pe baza recomandărilor unui medic nutriţionist.“
Investiţiile au ajuns, până acum, la 30.000 de euro şi nu se opresc aici. Sub eticheta Nucim, se vând mixuri al căror preţ per pachet nu depăşeşte 10 lei. Portofoliul cuprinde şi o serie de pachete pentru copii.
„În octombrie 2021, după ce am luat toate avizele, am început să vindem online. Din cifra noastră de afaceri, 56% provin din online. Se adaugă şi componenta livrărilor de pachete de gustări la birou, pentru companii. În primele 12 luni de business, am ajuns la afaceri de 250.000 de lei.“
Nucim are aşadar parteneriate cu firme care vor să le ofere angajaţilor mixuri de nuci şi fructe, ca un beneficiu. Preţul porneşte de la trei lei pe angajat, iar bugetul companiei poate pleca de la câteva sute de lei pe lună şi creşte în funcţie de numărul de angajaţi şi de frecvenţa gustărilor.
„Lucrăm în acest mod cu companii de consultanţă, de logistică şi din IT, toate din Bucureşti.“
Tot ca un canal de vânzare, recent, familia Chiriac a deschis un punct de vânzare a produselor Nucim în parcarea Metro Băneasa, în zona de nord a Bucureştiului, unde cei doi au închiriat o căsuţă în care se găsesc mixurile lor. Acolo clienţii pot veni cu ambalajele resigilabile pentru a reface stocurile.
„Vindem şi către cofetării, dar avem un parteneriat şi cu o companie de vendomate“, mai spune Bogdan Chiriac.
Toată activitatea de realizare a mixurilor are loc într-un laborator amenajat acasă la cei doi antreprenori. Ei colaborează cu importatori de nuci pe piaţa locală, dar au şi furnizori din străinătate, din ţări ale Uniunii Europene.
Sub eticheta Nucim, se vând mixuri al căror preţ per pachet nu depăşeşte 10 lei. Portofoliul cuprinde şi o serie de pachete pentru copii.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de
70-80 mld. euro.
Sursa aici